Tuesday, December 23, 2014

ke Temerloh kiteee...

*ni tgh free nih
boleh la update sat
hehehee

hari ahad last week, kite g Temerloh
ni mak nye plan....sebok nk ke Pasar Lurah Semantan sinun
gara2 dengar citer menantu dia tu la....si Ekin tuh...
teruja sebab dia citer nk g pasar tu kena naik sampan
mak teruja, terus suh plan ke situ

asik la bertangguh nak ke sana....akhirnya ahad kitorang g
sekarang ni xdapat nak jenjalan Sabtu....sume bz

maka, pagi Ahad tu kitorg pun gerak ke sana
3 keta..
gerak kul 10 dr petronas mmr2
sampai kul 11...oh kejap jer....

sekali, pasar dia tepi sungai Pahang tu....
mmg besar pasar dia
ade jual barang2 basah, baju, makanan...ala macam pasar pagi ahad kt KL la...
tapi yg ni mmg besar...dr ujung ke ujung....ade besar cam pasar sabtu jln Tar nun

dah sampai jer...kitorg cepat2 tgh sungai tu 
la....rupanya yang naik sampan tu org kg seberang tu yg naik tuk g pasar tu
so, dorang xyah la seberang guna kereta....
ahahaha....cam naik sampan kat Kuching tu je
mak ingatkan naik sampan pusing2 sungai Pahang....derrrr!!!
abang aqeef
time mood dia ok...mau lah dia amik gamba
kalau tgh moody, mmg tak la...tu sbb byk gamba mek sarah
dah besar sgt abg aqeef ni....thn depan nak sekolah dah
lagi 2 mggu je lagi honeymoon bangun lambat
harapnye boleh la bgn pagi bujang nih

nampak tak? sampan tu just nak ke seberang sana je pun...huhuhuhu

pastu terus cari ikan patin...oh ikan patin
dapatlah beli sket
sbb da nk kul 12 tu yg byk ikan da abes

*update : semalam mak kite da masak dah tempoyak ikan patin...sedap...slurpp!!

lepastu pusing2 beli sket barang, makanan
dah sudah tu kitorg minum kat kedai makan dekat ngn pasar tu
oh, pasar semantan ni dekat ngn Terminal Bas Lurah Semantan
lepas2 minum tu kitorg dah xtau nak g mana
google punye google terjumpa 'Kuala Gandah Elephant Sanctuary'

terus tanya kongres yg lain....nak g situ ke nak singgah Janda Baik time balik
sume terus sepakat nak ke tempat gajah tu
sebab belum penah sampai lagi kann

sampai jer kena register dulu...nanti dapat sticker


sticker ni tuk tengok n bagi makan gajah jer
kalau nak mandi ngan gajah kaler lain
tapi kena datang awal la...baru dpt
kitorang smpi kul 2 lebih
nasib dapat tgk gajah mandi
sonok budak 2 org tuh 
lepastu dorang bawak gajah masuk sangkar
baru la boleh bagi makan


sonok bawak budak2 tgk binatang
sarah lum gi zoo lagi
ingat nk bawak gi zoo tapi nak tggu cuti sekolah abis
jln time sekarang ni ramai org...xbest

mek sarah pun da pandai wat peace
mmg pandai ikut abg dak kenit ni
sume abg buat dia ikut
isk isk

tempat ni tutup pukul 4.45ptg
kitorang kuar kul 3 lebih
ade lagi satu tempat 'deerland'
tp kite tak singgah sebab masing2 pun dah lapar

so kitorang decide mkn kat bentong 
lepas mkn kitorang terus balik ke rumah mak
dalm kul 7.30 kot smpi umah

lepas rehat2 n basuh baju umh mak
barulah kite balik umah kite
heheheheee

aqeef kate seronok
dia tu mmg, asalkan berjalan jer...sonok lah dia
heheheee




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...