Saturday, September 7, 2013

Pengalaman Berpantang dengan Shaklee

arini saya dah 19 hari berpantang n bersalinkan Sarah Aleesya......berpantang dgn Shaklee mmg badan rase bertenaga, luka cepat sembuh n yang paling best susu pun meriah...alhamdulillah.....walaupun dah 19 hari saya da buat stok susu untuk naik kerja nanti....
dulu masa bersalinkan Ahmad Aqeef, sy belum kenal lagi dgn Shaklee.....so, mase tu makan jamu yg makcik urut supply....mmg bagus jamu tu.....baru 3 hari perut saya dah kempis.....mmg cepat kecut rahim...saya masa tu dah seronok...yelah kawan dtg melawat pun kate cepat kurus.....tp ader satu masalah besar.....haa.....sbb jamu kan panas...anak saya kena kuning....tinggi tau...hari ke 8 warded....doktor asik tanye makan ape....masa tu la baru tau yg jamu tu salah satu sbb kuning....masa tu kan baru jadi parent so, mmg zero pasal benda2 nih...mak pun xckp sbb masa dulu2 mak kate dia mkn je jamu...tp kitorg sume xder pun kuning....maknenye kuat jugak jamu makcik urut tuh.....no wonder badan n perut cepat kecut.....lgpun sy mmg fully breastfeed aqeef masa tuh.....sian aqeef
so masa aleesya ni, sy dah nekad xmo mkn jamu tuh....walaupun makcik urut tu supply jamu tu saya just ckp 'mkn ubt tu'...setiap kali dia tanyer.....lepastu senyum2 je ngn mak...nasib mak pun faham n diamkan jer....kalo dia xsporting dia suh mkn jugak parah ar camni....
even aleesya ade kuning pun just sikit jer.....'slight jaundise'...so just bg susu badan byk2 n amik darah 2 kali sehari kat klinik kesihatan ibu dan anak nih.....kena jugak la 4 kali amik darah...tp saya ok asalkan jgn masuk wad....
mkn Shaklee xrasa penat sgt, even berjaga malam menyusukan si kecik nih....alhamdulillah....yg paling best susu bukan meriah jer tp pekat....n creamy.....si kecik ni pun cepat kenyang.....set bf ni dari aqeef dulu saya dah consume...mmg dah jatuh cinta ngn set bf nih.....n apa yg paling best?...hahaaa...berapa banyak best ler......berat saya da balik ke asal sebelum pregnant....dlm masa 18 hari jer.....sonok kan?.....itu pun saya xmkn set kurus tau...baru set pantang n menyusu.....lepas ni boleh la tambah lecithin dlm vitamin intake ai hari2...baru leh capai berat anak dara pulak...hihiii......ok....ape dia set pantang?

saya makan set ni lah.....

plus set menyusu


insyaAllah, bila badan kite sihat n bertenaga...sume kerja jadi mudah kan?

Hubungi saya untuk keterangan lanjut....


Shaklee Independent Distributor
ID no.: 934852

Call/sms/whatsapp : 017-201 5547
email : nurul0306@yahoo.com
website : nurul0306.blogspot.com

COD/self pick up *Gombak-Tmn Melati-Melawati-Wangsa Maju-Selayang-Plaza Damas, Sri Hartamas*

*Setiap pembelian akan mendapat KONSULTASI PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE*


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...