Thursday, February 13, 2014

Makan vitamin tapi tak berhasil? Jom audit!!!


Sayang-sayang saya semua.....especially my customer...:) 

Pernah jadi macam ni tak?

'Dah makan tapi tak rasa perubahan pun?'
'Eh, pening-pening la pulak makan supplement ni'.
'Nape badan rasa panas je yer?'

haa...tu antara soalan2 yang customer saya pernah tanya. 

Jangan takut, masa saya mula-mula makan supplement pun ada jugak rasa camtu. Lepas tu terus tanya kat dealer yang saya beli. Sekarang dah jadi ummi saya. Jangan dibuang supplement-supplement tu. Rugi jer. Sebab tu jugak antara healing crisis yang terjadi. Baca entry INI

Selalunya saya akan advise customer supaya minum air banyak-banyak. Pengambilan supplement memerlukan sekurang-kurangnya 3liter dan lebih air sehari. Kalau tak cukup jadi la macam kes di atas. Jemput baca entry INI untuk tips minum air lebih 3 liter sehari. Pernah org yg dtg opis saya dulu bg talk pasal kesihatan cakap 'mkn sebiji panadol kena 2 liter air untuk bantu badan hancurkan panadol tu. Kalau kurang air, boleh merosakkan hati'. Saya dulu pun susah jugak nak ambil air banyak tapi lepas tau tu terus gigih minum air banyak-banyak. Dah tak jadi masalah pun sekarang. Lagipun minum air banyak kan bagus tuk detox. Jadi jangan lupa minum air banyak-banyak tau!!

Lagi satu, sebab pengambilan kafein.

Pengambilan kafein boleh mengganggu penyerapan vitamin dan mineral oleh badan kita. Kalau minum kafein pada jumlah yang tinggi, akan membawa kepada masalah kekurangan nutrien.  Kafein boleh menurunkan kadar penyerapan nutrien atau meningkatkan pembuangan mineral dari tubuh badan.

Jadi, makan supplement tak boleh ambik kafein?

Boleh. Jangan risau sayang-sayang semua. Kena jarakkan pengambilan kopi dan supplement. Boleh ambik dulu samada kopi atau supplement. Tapi jangan ambik kedua-keduanya serentak. Rugi jer makan supplement macam tu. Nanti tak rasa apa-apa lah. Tak ada kesan. Rugi rugi.

Untuk tips-tips lain n cara makan vitamin saya akan share secara exclusive dengan customer saya. Sila contact saya untuk mendapatkan tips-tips exclusive ini.

Love.



Berminat dengan produk Shaklee? Hubungi saya :

Shaklee Independent Distributor
ID no.: 934852

Call/sms/whatsapp : 017-201 5547
email : nurul0306@yahoo.com
website : nurul0306.blogspot.com

COD/self pick up *Gombak-Tmn Melati-Melawati-Wangsa Maju-Selayang-Plaza Damas, Sri Hartamas*

Saya juga membuat penghantaran ke seluruh Malaysia.

*Setiap pembelian akan mendapat KONSULTASI PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE*


*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...